First days in Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Andra - WaarBenJij.nu First days in Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Andra - WaarBenJij.nu

First days in Curacao!

Door: An

Blijf op de hoogte en volg Andra

12 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

First days in Curacao!

Na een gruwelijke lange reis van 10 uur in het vliegtuig te hebben gezeten, kwam ik aan op Curacao! Taxichauffeur Max stond me al op te wachten!=) We reden weg, en serieus alles wat in Nederland niet mag in het verkeer, mag hier dus wel. Zoals bellen achter het stuur, geen richting aangeven, door rood rijden, bumperkleven, dronken achter het stuur, niks te gek hier!
We reden naar het appartementencomplex, maar eerst stopte we bij een supermarkt, ik kreeg een welkomstborrel van Max! Superleuk!
We reden verder en het enige wat ik zag waren slechte wegen en verpauperde gebouwen, ik dacht als dit het is dan weet ik het niet hoor…

Aangekomen bij het Appartementen complex was het al een stuk beter, mooi complex met zwembad, ligbedjes, een bar, palmbomen wat wil je nog meer! Ik was helemaal kapot van de reis dus liep naar mijn appartement waar mijn Roommie Madinah ook was! Ze vond het superleuk dat ik er was en had eten voor mij bewaard, superlief!
Ik werd ’s avonds direct meegevraagd naar de quizavond in de tropenbar☺! vond ik superfijn aangezien ik nog niemand kende, was een leuke avond!

De volgende dag heeft Alisa(van stagebemiddelingsbureau) mij opgehaald voor een kennismakingsgesprek bij Excellent uitzendbureau, het bedrijf waar ik ga stagelopen.
Ik kwam binnen en had meteen een goed gevoel, iedereen heel spontaan! Na een gesprek met mijn bedrijfsbegeleider Pauline liep ik tevreden weer naar buiten. Dit gaat denk ik wel een leuke stage worden!=)

In de namiddag heeft Dick mij opgehaald om boodschappen te doen en om het eiland te verkennen, echt wat een doolhof hier:p Ook gingen we een simkaart te kopen, ja ik heb nu een Antilliaans nummer, veel goedkoper! Daar begon het al, gewoon 45 min wachten op een simkaartje, alles gaat hier zo relaxed en mensen maken zich echt niet druk. Komt Andra Heijne aan hoor, ongeduldig en die zich overal druk over maakt. Ik hoop dat ik net zo relaxed terugkom als die mensen in de telefoonwinkel!;p.

Gisteren heb ik weer samen met Dick (die ik eeuwig dankbaar ben haha!)mijn superdeluxe auto opgehaald, want die heb je hier wel nodig! Zelfs benzine tanken gaat hier oldskoool. Je moet eerst geld geven en het pompnummer doorgeven voordat je kan tanken, supermooi;p! Gistermiddag voor het eerst het strand gezien, echt zo mooi, hier zie ik me elk weekend wel liggen!

Gisteravond de groep beter leren kennen, ze komen echt overal vandaan, van de Achterhoek tot aan Canada. We wilden net met een paar mensen naar Cabana gaan, een van de feesten hier (voor de rest ken ik nog niets;p) toen de hele straat vol stond met Antilianen! Er kwam een Carnavalsoptocht langs, was echt super om te zien, iedereen ging helemaal los! Filmpje staat wel op facebook! Toen de optocht afgelopen was naar Cabana geweest, dit is een open strandtent, het zegt het al, bij het strand. Het was echt supergezellig! Toen we terugkwamen tegen 2 uur zat de andere helft aangeschoten in het zwembad door de drankspelletjes! Dus toen nog gezwommen en het is uiteindelijk half 4 geworden dat ik in bed lag, en je raad het om half 7 weer klaarwakker door die verdomde jetlag! Het scheelt dat ik terwijl ik dit verhaal typ, lekker op mijn bedje lig, en hierna een dutje kan doen in de zon, tussen de palmbomen, windbriesje erbij, muziekje aan, zo kom ik de dag wel door☺

Ps, morgen heb ik mijn eerste stagedag! Superveel zin in=)

Jullie lezen wel hoe het is gegaan in mijn volgende Curacao verhaal!

Liefs,

An

• 12 Februari 2015 - 14:43

Inge Jansen:

Hoi Andra,

Super leuk verhaal! Komen weer wat herinneren bij me terug ;-) Toen ik er woonde maakten we ook gebruik van taxichauffeur Max, zou best kunnen dat het dezelfde is! Waar woon je nu precies?

Veel plezier daar! Tijd gaat veeels te snel als je daar zit ;-)

Xx Inge

• 12 Februari 2015 - 15:01

Andra :

Hee Inge!

Haha inderdaad, ik heb er wel een foto van hem tussenstaan geloof ik, supergrappige man! Ik woon in de wijk Toni Kuchi:)
    Ja de eerste dagen dacht ik echt waar ben ik aan begonnen, nu begin ik er een beetje aan te wennen en vind het het helemaal leuk hier!
    Jij nog leuke tips waar ik heen kan gaan?:)

xx An

• 12 Februari 2015 - 21:39

Harny:

hey hoi Andra
    Wauw,het ziet er echt heel gaaf uit,
    Fijn dat Je start daar zo goed is.
    We blijven je blog volgen
    Liefs Harny

• 13 Februari 2015 - 18:03

Oom Atze:

Andra als het daar zo mooi is en ze hebben er cola BB dan ga ik misschien ook wel een ticket aanvragen.
    Wel mooi dat Dick daar ook is heb je een beetje steun doe hem de groeten van mij
    Genieten van die 5 maanden en pas goed op je zelf.

veel liefs je oom en tante.

• 14 Februari 2015 - 14:32

Andra:

Hoi Harny,

Ja het is echt een vakantieparadijs!! Ja doe maaar leuk=) volgende week maak ik weer een nieuwe blog!

Groetjes aan Herman, Sjors en Opa Piet!

En Oom Atze,

Ze hebben hier zelf cola BB hahahaha! Ja is inderdaad fijn dat Dick hier ook is! Ik zal hem de Groeten doen:). En ik pas zeker goed op mezelf, ik ben een BO-velder;)
    Van de week ffies weer skypen!